innovation isu مرکز نوآوری دانشگاه امام صادق (علیه السلام)

رویداد حیات طیبه

مشارکت کردیم - بهمن ماه ۱۳۹۸

رویداد ایده پردازی حیات طیبه ویژه دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان سرتاسر کشور بود که با هدف ایده پردازی در زمینه مسائل دانشگاه محل تحصیل و مسائل کلان تعلیم و تربیت، طراحی و اجرا گردید.

حیات طیبه چیست؟

آنچه در حیات طیبه گذشته است

رویداد ایده‌پردازی حیات طیبه ویژه دانشجومعلمان سرتاسر کشور در بهمن ماه سال 1398 در دانشگاه فرهنگیان با رویکرد گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب، طراحی و اجرا شد. هدف این رویداد انگیزه‌بخشی و فعال کردن هسته‌های مسئله‌محور دانشجویی در دانشگاه‌های فرهنگیان سرتاسر کشور بود و در همین راستا، مسائل اصلی دانشگاه محل تحصیل و همچنین مسائل کلان تعلیم و تربیت، موضوعات کلیدی این رویداد برای تیم‌سازی و ایده‌پردازی معرفی گردید که با استقبال فوق‌العاده دانشجویان نیز همراه شد. تیم‌ها در دو گروه خواهران و برادران هر یک به مدت چهار روز، در دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی که با محوریت مفاهیم نوآوری و خلاقیت، آموزش بوم ایده‌پردازی و ایده‌پردازی ذیل بیانیه گام دوم انقلاب شرکت کردند.

همکاری سه مجموعه برای ایجاد تجربه اثربخشی اجتماعی

مرکز نوآوری دانشگاه امام صادق علیه‌السلام با تمرکز بر فرایند ایده‌پردازی از صفر تا صد، تلاش کرد تا دانشجویان یک بار به طور کامل فرایند ایده‌پردازی و اثرگذاری اجتماعی را تجربه کنند و به خودباوری خود را تقویت کنند. در کنار مرکز نوآوری، پژوهشکده چشم‌انداز با برگزاری کلاس آینده‌پژوهی و خانه نوآوری تعلیم و تربیت با ارائه مثال‌ها و مصادیقی از نوآوری در حوزه تعلیم و تربیت، دانشجویان را برای ایده‌پردازی بهتر و دقیق‌تر همراهی کردند. شایان ذکر است که پیش از برگزاری رویداد، جلسات متعددی میان این سه مجموعه برای طراحی بهتر و دقیق‌تر رویداد برگزار گردید تا هر یک بخشی از پازل محتوایی و آموزشی رویداد مذکور را تکمیل کرده و دوره آموزشی ممتازی در سطح ملی برگزار کنند.

قالب برگزاری رویداد حیات طیبه

در ادامه رویداد، تیم‌ها که عموماً متشکل از دانشجویان فعال در یک استان کشور بود، تحت نظر مربیان با تجربه در زمینه تعلیم و تربیت، ایده‌ها و برنامه‌هایی را طرح کردند و در نهایت یک ایده منتخب را برای ارائه در روز پایانی انتخاب کردند. این رویداد که از جنس «ایده‌شو» بود، به هر تیم هفت دقیقه زمان اختصاص می‌داد تا ایده خود را ارائه کرده و در کنار سی تیم دیگر به رقابت بپردازد. در نهایت پنج تیم اصلی معرفی گردید و پنج تیم دیگر به عنوان تیم‌های شایسته تقدیر اعلام شدند. بر اساس تصمیمات صورت گرفته توسط برگزار کننده اصلی رویداد، یعنی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، ایده‌هایی که ظرف یک سال آینده، موفق به اجرا شده و ایده خود را متناسب با اقتضائات محیطی تکمیل و تصحیح نمایند در رویداد تکمیلی که در زمان دیگری اعلام خواهد شد، دعوت به رقابت خواهند گردید.

رضا پاینده - مرکز نوآوری

رضا پاینده

مسئول برگزاری

اطلاعات تماس

لطفا از طریق صفحه تماس سایت اقدام فرمایید
تماس با ما

«برای حیاتی طیب!»

زمان برگزاری:

بهمن ماه ۱۳۹۸

محل برگزاری:

پردیس نسیبه و پردیس شهید چمران
دانشگاه فرهنگیان

برگزارکننده اصلی:

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان

اساتید و منتورها:

دکتر حمیدیا، دکتر لطیفی، رضا پاینده، دکتر علی جعفری.
مربیان: دکتر فاضل، دکتر رام، اقای وحید ولی، دکتر راستیان، آقای علی قربانی.

اسکرول به بالا