رویداد شناسایی ایده‌های اربعینی روشنا

رویداد روشنا

برگزار کردیم

روشنا، به عنوان رویداد شناسایی ایده‌های اربعینی، گامی است هر چند کوچک در جهت فعالیت یافتن ظرفیت عظیم حرکت الهی اربعین. این رویداد تلاش می‌کند با معرفی و رشد ایده‌های خلاقانه و نوآورانه و کمک به اجرایی شدن آن‌ها، اربعینی متفاوت را در سال‌های آینده رقم بزند.
از همین رو سه ساحت اربعین نورانی، اربعین الهام‌بخش و اربعین شیرین طراحی شد تا ایده‌های ارسال شده ذیل آن‌ها طبقه‌بندی شود. اربعین نورانی به دنبال رشد معنویت اربعین، اربعین الهام بخش به دنبال رشد حکمرانی منبعث از تجارب الهام‌بخش اربعین و اربعین شیرین به دنبال ارتقای خدمات فنی و اجتماعی در این آئین مقدس است.
آنچه که ضرورت برگزار کردن این رویداد را دوچندان می‌نماید، وقوع بحران منحصر به فرد شیوع ویروس منحوس کرونا است که تمامی ابعاد زندگی بشر امروز را تحت تأثیر قرار داده است. بالتبع اربعین امسال نیز از این تأثیر‌پذیری مستثنی نیست. دست‌اندرکاران روشنا بر این باورند که فعال کردن موتور محرک خلاقیت مردمی و نخبگانی می‌تواند راه‌حل‌هایی را برای کاهش آسیب‌رسانی این عامل مخرب بر پدیده عظیم اربعین به دنبال داشته باشد. ظرفیتی که اگر در مورد امکان مذهبی و زیارتی رخ می‌داد، شاید شاهد تعطیلی چندماهه این مشارف مشرفه نبودیم.
به همین جهت بخش ویژه‌ای با عنوان «اربعین در شرایط بحرانی» به رویداد روشنا افزوده شد تا ظرفیت مردمی و نخبگانی در حوزة آیند‌ه‌نگری اربعین و امکان تحقق آن در شرایط بحرانی فعال شود ان شاء‌الله.

رویداد روشنا چیست؟

صادق نصراللهی - sadegh nasrollahi

صادق نصراللهی

مسئول برگزاری

اطلاعات تماس

لطفا از طریق صفحه تماس سایت اقدام فرمایید
تماس با ما

«روشنای اربعین»

زمان برگزاری:

مرداد ماه ۱۳۹۹

محل برگزاری:

مجازی

برگزارکننده اصلی:

مرکز نوآوری و اندیشکده راهبردی اربعین
دانشگاه امام صادق علیه‌السلام

اساتید و منتورها:

دکتر سیدمجید مطهری نژاد،
دکتر محمد مهدی ذوالفقارزاده،
آقای علی حسنی،
آقای میثم احمدی

تیم های برگزیده:

درحال برگزاری

اسکرول به بالا