رویداد ملی پیچ خط مشی

پیچ خط مشی

حمایت کردیم

دومین رویداد ملی پیچ خط مشی، با همکاری مرکز طرح و برنامه و بودجه ی سازمان صدا و سیما و در جهت رفع مسائل این سازمان برگزار گردید.
مسائل ارائه‌شده:

  1. مدل مطلوب تولید برنامه‌های مشارکتی در صدا و سیما
  2. روش‌های جلب مشارکت نخبگان و بدنه کارشناسی کشور در خط‌مشی‌گذاری محتوایی صداوسیما
  3. راهکارهای استفاده از استعدادهای مردمی در ایده‌پردازی و طراحی برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی
  4. راهبرد عملیاتی ارتقای مرجعیت رادیو و تلویزیون در فضای رسانه‌ای نوین
  5. روش استعدادیابی نیروی انسانی در تولید برنامه‌ها

پیچ خط مشی چیست؟

پیچ خط مشی؛ رویداد جمع سپاری حل مسائل عمومی

«هرگاه یک یا مجموعه‌ای از آحاد جامعه، به درد و رنجی دچار شود یا با مانعی در مسیر پیشرفت خود مواجه شود که خود به تنهایی قادر به رفع آن نباشد، مسأله‌ای عمومی رخ داده است». در هنگامۀ رخداد مسألۀ عمومی یا باید مسأله را در دستور کار دولت گذاشت و منتظر تدوین راهکار و خط مشی توسط تیم کارشناسی دولت ماند؛ یا می‌توان زمینه‌ای را فراهم کرد که از توان نخبگان مردمی در تشخیص مسأله، تدوین خط مشی مناسب، و سازوکارهای اجرا و ارزیابی آن استفاده گردد. رویداد پیچ خط مشی مأموریت خود را در بخش دوم و در حوزۀ جلب مشارکت نخبگان در خط مشی گذاری عمومی دیده است.

پیچ خط‌مشی، جزو نخستین رویدادها در حوزۀ کارآفرینی عمومی است. پیچ خط‌مشی در زمانه‌ای ایجاد شد که نهادهای دولتی و عمومی به سمت حمایت و فعالیت در شناسایی ایده‌های قابل در حوزۀ کسب و کار و راه‌اندازی شرکت‌های نوپا جهت‌دهی شده‌اند. این اتفاق برای جوانان تحصیل کرده‌ای که دغدغۀ راه اندازی کسب و کار شخصی دارند، بسیار مبارک است.

این رویداد در صدد است تا فضایی تعاملی بین نخبگان و مسئولان ایجاد نماید تا علاوه بر حل مسائل مختلف، زمینه ظهور و بروز استعدادهای نخبگان در فضای عمومی ایجاد گردد.

مرکز طرح و برنامه و بودجه ی سازمان صدا و سیما

مسئول برگزاری

اطلاعات تماس

لطفا از طریق صفحه تماس سایت اقدام فرمایید
تماس با ما

«حل مسائل عمومی با یاری مردمی»

اسکرول به بالا