ایده‌های نوآورانه در خدمت اربعین

این یک کسب و کار عاشقانه است!

اربعین رفته‌اید تا به حال؟ با چه مسائلی رو‌به‌رو شده‌اید؟

اگر وسط پیاده‌روی اربعین، به امکانی فکر کرده‌اید که می‌توانسته اوضاع را بهتر کند، اگر هنگام سفر یا موکب‌داری رسیده‌اید به یک «ای کاش..» که بهره‌مندی معنوی شما و دیگران را از این سفر بیشتر کند، اگر جزو کاروان اربعین نبوده‌اید اما برای سلامت و باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم اربعین ایده‌ای دارید، «روشنا» را پی بگیرید.

روشنا، رویدادی بین المللی است که از سال گذشته، پا گرفته تا با جمع‌آوری ایده‌های نوآورانه مختلف، و عملیاتی کردن آنها، برای زیباتر و بهتر شدن این رویداد عظیم، کاری کند.

فرایند رویداد:

مرحله اول: فراخوان و دریافت ایده‌ها همراه با طرح مسائل اربعین (ریورس پیچ)

مرحله دوم: برگزاری کلاس آموزشی؛ پرورش ایده های برتر و تیم سازی

مرحله سوم: برگزاری رویداد روشنا و انتخاب تیم های برتر

مرحله چهارم: شتابدهی و معرفی ایده‌های برتر به حمایت‌کنندگان

مهلت ارسال ایده: ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰

محورها:

1. اربعین نورانی

هر ایده فناورانه، نوشتاری، اجرایی و هر چیزی که بتواند بایسته‌های حرکت را به درستی منتقل کند، مسیری است که حرکت به سوی حضرت حسین(ع) را برای همه زائرین، کوتاه‌تر، روشن‌تر و نورانی‌تر می‌کند. این مسیر را به روشنا نشان دهید.

2. اربعین الهام بخش:

اربعین یک شگفتی عظیم است. اسکان و اطعام و تأمین امنیت جمعیت عظیمی از سراسر جهان بدون متولی دولتی و سازمان های عریض و طویل، شکلی بی نظیر از انجام و مدیریت یک مراسم بزرگ میلیونی در یک کشور جنگزده است.

از ظرفیت اربعین می‌توان برای ارتقاء الگوی حکمرانی و خدمت‌رسانی و اصلاح سیاست‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در ایران و بقیه کشورهای جهان استفاده کرد.

3. اربعین شیرین:

این سفر سخت است. می‌شود سخت و شیرین باشد اگر زائران در مشکلات سفر یا تجملات اضافی گرفتار نشوند. چه ایده‌های نوآورانه‌ای می‌تواند مسئله‌ها و مشکلات فنی، ارتباطی، فرهنگی و اجتماعی سفر را حل یا تسهیل کند؟

بخش ویژه: بازگشت به اربعین

اگر زائران در روند برپایی اربعین با بحران­‌هایی نظیر کرونا، گرما و بیماری‌های عفونی، بحران‌‌های سیاسی و اجتماعی عراق مواجه شوند، با چه ایده‌های نوآورانه‌ای می‌توان از فضای اربعین بیشترین بهره را برد؟

روشنا را دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا