توافق نوآورانه مجلس شورای اسلامی و دانشگاه امام صادق علیه‌السلام

توافق نوآورانه مجلس شورای اسلامی و دانشگاه امام صادق علیه‌السلام

در نشستی که با حضور حجت‌الاسلام دکتر حسینعلی سعدی، رئیس دانشگاه امام صادق (ع) و دکتر محمد باقر قالیباف، در محل مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز مجلس شورای اسلامی برگزار شد، طرفین برای اجرای فعالیت‌های نوآورانه با مشارکت مرکز نوآوری دانشگاه توافق کردند. در این نشست همچنین رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس دانشگاه شریف نیز حضور داشتند.

این فعالیت‌ها که در زمینه امور تقنینی و نظارتی انجام خواهد شد شامل همکاری در استارتاپ استودیو حاکمیتی، برگزاری مسابقات پارلمان دانشجویی و برگزاری اولین دوره هم‌آفرینی و ایده‌یابی مجلس شورای اسلامی در قالب آزمایشگاه نوآوری بخش عمومی است.

طرفین ضمن تسلیت شهادت دکتر فخری‌زاده بر اهمیت تحول و استفاده از ظرفیت نخبگان در این راه تاکید کردند.

حجت‌الاسلام دکتر سعدی در این نشست با بیان اینکه دانشگاه امام صادق (ع) آماده همکاری گسترده با مجلس است، یادآور شد: ما برای اولین بار به حوزه فناورانه نوآوری و استارتاپی که از اهمیت به سزایی برخوردار بوده، ورود پیدا کردیم که در حوزه حکمرانی باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با ذکر کارآمدسازی، شفاف‌سازی، مردمی‌سازی و هوشمندسازی به عنوان رویکردهای چهارگانه مجلس یازدهم اظهار داشت: ما در بخش علوم انسانی دچار مشکلات جدی و اساسی هستیم و نیاز داریم که با همراهی دانشگاه امام صادق (ع) به عنوان یک دانشگاه پیشرو دارای نیروهای متعدد و صاحبنظر و مراکز نوآوری در جهت رفع این مشکلات وارد عمل شویم. همچنین با همراهی معاونت علمی ریاست جمهوری برای تقویت مراکز نوآوری و نوآفرین‌ها (استارتاپ‌ها) اقدام کنیم.

اسماعیل قادری‌فر، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری نیز در ادامه با تاکید بر اهمیت ورود نوآوری از درگاه حضور نخبگان در بخش‌های حاکمیتی افزود: روح نوآوری در ارکان مجلس اعم از کمیسیون‌ها و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی باید به جریانی پایدار تبدیل شود.

در همین راستا مرکز نوآوری دانشگاه در هفته پیش رو درگاه جذب ایده‌های نخبگان برای نوآوری در مجلس شورای اسلامی را به آدرس PSILab.ir افتتاح خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا