روزنامه آفرینش

گزارش روزنامه آفرینش، همزمان با افتتاح آزمایشگاه نوآوری بخش عمومی

سوم دی ماه، روزنامه آفرینش در گزارشی با عنوان «نوآوری در عرصه دیجیتال؛ نیاز جامعه در هزار سوم» به بررسی موضوع نوآوری بخش عمومی و ضرورت توجه به آن در حال حاضر پرداخت.

در این گزارش که توسط سعید زاهدی، مديرآزمايشگاه نوآوری بخش عمومی تدوین شده‌است، به تعاریف، شاخص‌ها و معیارهای نوآوری در بخش عمومی پرداخته شده. و تفاوت‌های آن با نوآوری‌هایی که در بخش خصوصی مشغول به کار هستند ذکر شده است.

آزمایشگاه نوآوری بخش عمومی

این موضوع همزمان با افتتاح آزمایشگاه نوآوری بخش عمومی است. این مرکز در اولین اقدام خود با توافق با مجلس شورای اسلامی به برگزاری اولین دوره ایده‌یابی و نوآوری بخش عمومی اقدام کرده است. در این رویداد ایده‌ها و نوآوری‌های نخبگان و عموم مردم برای بهبود فرآیندها و کارکرد مجلس شورای اسلامی جمع‌آوری گردید. پس از بررسی از نظر تطابق با آیین‌نامه‌های مجلس با همراهی مرکز پژوهش‌های مجلس، برترین ایده‌ها در هر فصل وارد فاز اجرایی خواهد شد. این ایده‌ها توسط رئیس مجلس، دکتر محمدباقر قالیباف، تقدیر می‌شود.

نوآوری در عرصه دیجیتال؛ نیاز جامعه در هزار سوم» - بررسی موضوع نوآوری بخش عمومی و ضرورت توجه به آن

در بخشی از این گزارش که در صفحه ۶ این روزنامه چاپ شده است می‌خوانیم:

«دو دسته اصلی نوآوری در بخش دولتی وجود دارد:
نوآوری‌هایی که در خود بخش عمومی وجود دارند و نوآوری‌هایی که از طریق بخش عمومی به بقیه جاها پیشنهاد می‌شوند. در حالی‌که مورد اول بیشتر به نوسازی خدمات عمومی مربوط می‌شود تا شهروندان بیشتری برای خود داشته باشد. مرکز دوم بر نوآوری‌های با هزینه بالا و پرخطر در مقیاس بزرگ متمرکز است که بخش تجارت ( خصوصی) در ابتدا تمایلی به سرمایه‌گذاری در آن نداشت. به‌عنوان مثال فناوری‌های فضایی یا فناوری نانو ، حمل و نقل (مثل قطارهای سریع‎السیر) ، یا زیرساخت‌های دیجیتال (مثل اینترنت).»

آزمایشگاه نوآوری بخش عمومی زیر نظر مرکز نوآوری دانشگاه امام صادق (ع) فعالیت دارد و بخشی از توافقی است که بین مجلس شورای اسلامی و دانشگاه امام صادق (ع) صورت گرفت. در ادامه این توافق بنا است تا طرح پارلمان نخبگان نیز از زمستان امسال آغاز به کار کند.

متن کامل گزارش:

برای مطالعه متن کامل این گزارش می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

http://www.afarineshdaily.ir/news/13334

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا